söndag 26 augusti 2012

Summer Wrap-up: Juli

Den här gången kommer jag inte skriva recensioner på alla de böckerna jag läst i juli i det här inlägget, utan de kommer sedan. För annars skulle det här inlägget bli ungefär en mil långt, eftersom jag läste ganska så många böcker i juli, så det blir istället en sammanfattning av månaden!

I juli läste jag:

Frostbite av Richelle Mead
The Maze Runner av James Dashner
Matched av Ally Condie
Nightmare Academy #2: Monster Revenge av Dean Lorey
Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay
The Short Second Life of Bree Tanner av Stephenie Meyer

Jag läste alltså 6 (sex) stycken böcker!!! Jag tror att det är mitt rekord, jag vet inte, men de senaste åren har jag läst sådär 2-3 böcker per månad, så därför blev jag glad när jag hann läsa så många!

DSC_1836Bästa bok: THE MAZE RUNNER!!! Helt otroligt. Jag hade ju förhoppningar på den eftersom typ alla utom jag hade läst den innan, men den är helt awesome! Jag älskar verkligen böcker där man verkligen inte har någon aning om vad som kommer att hända, och där man vet lika lite som karaktären. När vad som helst kan hända, då är en bok som bäst.

Månadens besvikelse: Jag vet inte om någon bok blev en besvikelse, för alla böcker var bra på sitt sätt, och jag hade inga förväntningar på någon av böckerna direkt (förutom Maze Runner som levde upp till dem…) Men den boken jag skulle ge lägst betyg blir Bree Tanner. Inte för att den var dålig, men den var okej.

Sarhs_nyckel_fot3_6191Vad har jag lärt mig? Jag läste Sarahs nyckel som handlar om hur den franska polisen förde bort judar från Paris år 1942 och förvarade dem för att sedan skicka dem vidare till Auschwitz. En bortglömd historia. Sarahs nyckel var en riktigt bra bok med en hemsk historia. Och jag har nu lärt mig att jag faktiskt kan tycka om böcker som är sorgliga och hemska, och handlar om andra världskriget (trodde förut att såna böcker var tråkiga, men så fel jag hade)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar