måndag 27 augusti 2012

Alla sommarens bokiga inköp

I sommar har jag köpt en del böcker, fastän jag inte trodde att jag skulle köpa några böcker alls denna sommar. Eller ja.. Jag trodde väl på sisådär en eller två stycken inte tretton (13!), som det slutligen blev. Jag har dock min käre far att tacka för alla dessa inköp, eftersom jag var i Stockholm med honom. Och, ja.. Han gav mig 500 kronor precis utanför Science fiction bokhandeln. Vad gör en bokälskare då? Jo, shoppar. Och det blev mer än 500 kronor så jag fick ta det på kortet i stället, vilket gjorde att jag kunde använda 500 lappen på The English Bookshop i stället! Sedan gick jag än en gång på Science fictionbokhandeln och det blev fyra böcker till. Om man inte bor i Stockholm måste man ju passa på medan man är där….

DSC_1836  

På denna bild ser man förhoppningsvis vilka böcker det är, bilden blev inte så bra (hatar ljuset i mitt vardagsrum…). Jag vet inte vilken jag är mest sugen på att läsa, för jag vill läsa alla! Fast jag har redan läst An Abundance of Katherines, men de andra ser jag fram emot! Seraphina har jag börjat med, men jag vet inte om den är lite svår att förstå, men jag tror att den kan bli bra när man väl kommer in i den! Anna dressed in blood har jag bara hört bra om, så jag hoppas att jag också gillar den, White cat likaså. The Alchemyst vet jag inget om, förutom det som står på baksidan. Men den verkar vara en bok som jag skulle kunna gilla, det verkar vara en fantasy för barn och jag gillar såna böcker, och så verkar den handla om Nicholas Flamel, vilket kan vara intressant. Dock så märkte jag nu, efter lite research på goodreads att den inte har fått så bra betyg, typ en till två stjärnor, högst tre. Men jag kanske tycker om den i alla fall. Jag gillar omslaget också. Shadow kiss är tredje boken i Vampire Academy och jag ser fram emot att läsa den också, även om jag inte har varit så jättefast i serien tidigare. Blir böckerna bättre och bättre?

DSC_1840

De tre understa böckerna har jag redan läst, och jag tyckte om dem alla, men Extremely Loud & Incredibly Close har en speciell plats i mitt hjärta. Den och Nightmare Academy är de enda böckerna i sommar som jag köpt innan jag åkte till Stockholm. Monster Revenge är andra delen i Nightmare Academy serien, som jag rekommenderar, kanske till lite yngre läsare, men passar även de som har barnasinnet kvar. Och jag bara älskar omslagen!!! The Power of Six är fortsättningen på I am number four, som jag tyckte om. The golden compass har jag läst förut på svenska, men jag hade inte boken sedan tidigare, så jag kunde inte låta bli att köpa den.

En bok som jag glömde ta med i någon av bilderna är Demonglass av Rachel Hawkins, som jag läste ut igår.

Nu lär jag nog inte köpa mer böcker förrän till jul, eller nu ljög jag riktigt. Det är några böcker som släpps i höst som jag ska köpa, men just nu kommer jag bara på Rowlings nya bok, men det var någon till också… Well, jag kommer säkert på vilken!

1 kommentar:

  1. Vilken najs hög =) Hoppas du kommer gilla dem.

    Jag tyckte att alla YA böckerna var helt okey gillade dem men var inte toppen däremot serien som helhet älskar jag. Sista två böckerna tycker jag även var väldigt spännande ^^

    SvaraRadera