fredag 31 augusti 2012

Summer Wrap Up: Augusti

 

I augusti läste jag:

Lament av Maggie Stiefvater
An Abundance of Katherines av John Green
The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky
Demonglass av Rachel Hawkins

Jag läste fyra böcker i augusti, vilket är helt godkänt, jag är nöjd, men det är väl klart att man önskade att man hade hunnit läsa mer, det gör man väl alltid. Men om jag hinner läsa fyra böcker i månaden nu när skolan börjar (börjar skolan på måndag) så kommer jag att vara helnöjd! För när man går skolan (speciellt universitetet) så glömmer man aldrig skolan, den finns alltid i bakhuvudet, och det finns alltid någonting man kan göra…

DSC_1830Bästa bok:  Alltså, jag vet att många inte skulle hålla med, men jag måste faktiskt säga Demonglass. Jag bara sögs in i historien och jag älskar alla karaktärer och miljön i boken. Vad sägs som ett hus med över 100 rum, och flera (minns inte hur många det var) kök? Recension på boken kommer snart. =)

 

Månadens besvikelse: Varför har jag denna rubrik? Borde nästan ändra den till “Månadens mindre bra bok” eller något sådant, för om man inte hade förväntningar på böcker från början så är det svårt att bli besviken. Jag hade inte så jättehöga förväntningar på att jag skulle gilla The Perks of Being a Wallflower, för jag brukar inte gilla såna böcker, men jag blev överraskad, för den var faktiskt bra, men den var inte awesome, det är min åsikt i alla fall. Dock besvikelsen den här månaden måste vara Lament, för den hade bara en konstig handling, dock en bra idé av författaren, men historien höll inte och den var ganska tråkig. Dock så kanske jag inte borde ha förväntat mig något då jag inte gillade Shiver som är skriven av samma författare.

DSC_1840Vad har jag lärt mig? Man kan inte förutse kärlek med matematik lärde jag mig av An abundance of Katherines. Inte för att jag trodde det innan, men här blev det också bevisat. =) Lärde mig också att slottsparken i Kalmar är en väldigt mysig park att sitta och läsa i på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar