onsdag 1 februari 2012

Min läsning i januari (2012)

Antal lästa böcker: 4

Böcker på svenska: 2
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sara Ohlsson
Spökriddaren och hans väpnare av Cornelia Funke

Böcker på engelska: 2
Anna and the French kiss av Stephanie Perkins
Crescendo av Becca Fitzpatrick

Bästa boken: Anna and the French kiss - underbara miljöer och verklighetstrogen handling!

Besvikelsen: Crescendo. Även om jag hade låga förväntningar så trodde jag att författaren kunde bättre.

Jag tycker att detta år har börjat bra! Jag läste 4 böcker och ifall jag håller den här takten så kommer jag inte ha något problem med att hålla mitt mål på 40 böcker! :-)

Jag kunde inte förstå mig på "Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag" och Crescendo var bara... dålig... Men jag har hittat några böcker som jag tycker om riktigt mycket, Anna and the French kiss står som den bästa kärleksboken jag någonsin läst och Spökriddaren är ju skriven av ingen mindre än Cornelia Funke, som ju är en av mina favoritförfattare, så då kan det ju inte bli annat än bra. Recension på denna ska komma upp inom kort. Senast imorgon, helst ikväll. ;-)

Så januari var en ganska blandad månad, med både bra och dåliga böcker. Jag har en känsla av att februari kommer bli precis lika bra, eller bättre, för jag hoppas ju såklart slippa böcker jag inte gillar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar