söndag 29 januari 2012

Jag älskar bokaffärer

Igår åkte jag in på stan. Endast för att jag hade en känsla av att jag behövde besöka en bokaffär. Jag åkte alltså in till stan och gick direkt till bokaffären, kollade på böcker och gick runt där ett tag. Sedan gick jag på nästa bokaffär och gick runt ett tag och kollade och bara kände på böckerna som jag skulle vilja köpa, men inte kan köpa just nu. Det gör jag ganska ofta. Jag intalar mig själv att jag behöver åka på stan och köpa något, men när jag väl är där så är det bara bokaffärerna jag besöker. Jag trivs helt enkelt bäst i bokaffärer, jag känner mig ofta ganska bortkommen om jag går in på till exempel en klädaffär... :-) Jag skulle kunna vara på en bokaffär i en hel dag ifall jag hade kunnat. Jag tror till och med de få vänner som jag har som faktiskt läser böcker tycker att vi är på bokaffärerna överdrivet länge när vi går på stan. ;-)

Jag kom hem utan att ha köpt något, efter att ha stått och velat i hur länge som helst ifall jag ändå skulle köpa City of Bones. Men till slut kom jag på att om jag beställer den på adlibris istället, så kan jag nästan köpa den boken och en annan bok, för nästan samma pris! Det är egentligen lite synd, jag tycker inte att bokhandlarna ska vara så dyra. Jag gillar bokaffärer och jag vill inte att nätbokhandlarna ska ta över helt, men man kan ju inte köpa en bok som är nästan 70 kronor dyrare i en affär än på nätet när man inte har obegränsat med pengar. Då köper man hellre två böcker på nätet för samma pris som en bok i bokaffären!

Jag längtar till bokrean, för då finner man alltid bra billiga böcker i bokaffärerna!



När jag inte befinner mig i bokaffärer på helgerna, så är jag förmodligen hemma och bakar någonting, förra helgen blev det bullar. :-)




Det här är så jag...


"I keep visiting the bookstore without buying anything. I just love thinking of all the books I can buy when I have the money"
"Every time I go into a department or a chain store, I always head to the book section first – even if I came there for something completely different"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar