söndag 12 februari 2012

Liten enkät bara

En enkel enkät som finns på många bloggar nu. Tänkte att det vore bra med uppdatering av vad jag läser just nu. 
Vad läser du just nu?
Abarat av Clive Barker och Harry Potter à l'école des sorciers av J.K Rowling
Bokens första mening?
Abarat: "Ovädret kom ur sydväst likt en demon som förföljde sitt villebråd på ben av blixtar"
Harry Potter: "Mr et Mrs Dursley qui habitaient au 4, Privet Drive, avaient toujours affirmé avec la plus grande fierté qu'ils étaient parfaitement normaux, merci pour eux."
Hur fick du tag på boken (köpt/lånat, etc)?
Abarat: Köpte för 29 kronor...
Harry Potter: Köpte i Paris

Vad tycker du så här långt?

Abarat: jag tyckte den var bra från början, men sedan blev det jul och jag fick massa andra spännande böcker jag ville läsa, så den hamnade liksom lite på is. Men nu ska jag ta tag i den igen. Den är faktiskt bra.
Harry Potter: Det är ju Harry Potter, på franska. Så det är som att läsa på engelska, fast mycket svårare. Så det tar ett tag. Men det är ändå kul. :-)

Vad tänker du läsa sedan? 
Funderar på att läsa Clockwork Angel av Cassandra Clare. Eller kanske någon bok som jag hittar på rean! :-) 
Min gröna bäver.

1 kommentar: