torsdag 5 januari 2012

Boklöften 2012

Jag bloggar mer när jag är ledig? Nej, skitsnack! Har inte bloggat någonting på hela julen! Hm.. Jag ska inte dra upp några bortförklaringar, för det finns inga! Förutom att jag inte gillar att sitta vid datorn när någon annan tittar på...

Men i alla fall, nu är det ett nytt år och nu börjar jag om. Det här året har jag tänkt läsa mer. Jag vill läsa mer och jag hoppas att skolan tillåter det. Jag ska också försöka läsa böcker som jag verkligen vill läsa. Jag har satt upp ett mål, som kanske verkar lite mesigt för andra bokbloggare, men jag har inte tid att läsa så mycket. Så jag har satt ett mål på 40 böcker. Tänkte satsa på 50 först men det skulle bli dubbelt så mycket böcker som jag läste förra året (ja, jag läste bara 25 böcker...) Och jag tror ärligt talat inte att jag skulle klara det.

Men 40 böcker ska jag klara, om jag så ska läsa hela nästa nyårsafton. Men jag hoppas att jag inte behöver stressa ändå, om jag bara läser lite varje dag, vilket jag vill, det är bara att ta sig tid till det som är svårt ibland.

Jag har också ett mål som jag kanske inte vågar erkänna, men jag gör det ändå. Jag ska läsa minst en bok på franska. Nej, jag är inte speciellt bra på franska, men har läst det i... 7 år. Så jag borde väl klara av den första Harry Potter-boken i alla fall? Jag SKA klara det!Förut har jag bara läst texter som läraren gett oss som tog ett tag för mig att förstå, men Harry Potter tror jag att jag kan klara. :-)

Så här är mina mål i punktform:

  • Läsa 40 böcker
  • Varav minst en bok på franska
  • Blogga mer
  • Läsa ännu mer på engelska (tror dock att detta kommer bli lättast att hålla)

1 kommentar:

  1. Kul att du ska läsa på franska! Det ska jag göra lite längre fram i livet när jag har tid att fila på min franska igen. Jag har L'Étranger i bokhyllan som jag läste för kanske 10 år sedan och den var kort och bra. Harry Potter på franska låter häftigt. Lycka till!

    SvaraRadera