söndag 18 december 2011

Mina Harry Pottersaker 5 ~ Halsduken

Detta är min favorit av alla mina Harry Pottersaker. Jag tror den i princip räddade mitt liv förra vintern då jag gick till och från skolan i snöstorm. Jag blev i alla fall inte förkyld. Denna Ravenclaw halsduk fick jag av mina kompisar när jag fyllde 18 år. Jag tror aldrig att jag har blivit så glad över en födelsedagspresent förut (förutom min lillebror som föddes dagen jag fyllde 11...)! Jag använder i alla fall halsduken varje dag nu när det är vinter, fastän jag nu har flyttat ner till södra Sverige och kanske egentligen inte behöver den, men jag intalar mig att jag behöver den och använder den i alla fall, för att den är så awesome. ;-) Den är jättelång också, vilket gör den jättemysig och härlig!  Haha... Jag pratade med min mamma och hon sa någonting om att det skulle bli jobbigt när det blev vinter och mitt svar var då: "Men då kan jag ju använda halsduken!!! :-D" Så ja, jag längtar till och med till vintern för att jag ska kunna använda den här halsduken. Eller jag gjorde i alla fall det när jag bodde i Norrland. Här är det tråkig vinter. Det bara blåser, regnar och är allmänt dåligt väder. Men jag kan ju i alla fall använda halsduken.

 

Förresten... Mina vänner var egentligen bara budbärare till paketet... I nästa inlägg om mina Harry Pottersaker ska jag visa vem som egentligen skickade mig halsduken! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar