lördag 17 december 2011

På min önskelista!

De böcker som i år finns på min önskelista är dessa! Alla (förutom Tithe) är böcker som jag har blivit tipsad om på andra bokbloggar. Jag hoppas därför att ni har rätt och att dessa böcker är bra!

Alla har läst denna. Och de flesta tycker att den är helt underbar! Jag tycker att den verkar väldigt spännande och intressant också!

Varför vill jag ha den här? Jag läser ju inte kärleksböcker... Men detta verkar vara en kärleksbok som i princip alla gillar, det verkar vara den bästa kärleksboken, eller nåt. Så i fall jag inte gillar denna så ger jag upp på kärleksböcker - ifall jag gillar den är det en riktigt bra bok. Dessutom utspelar den sig i Frankrike, vilket är ett plus.

Detta omslag är så sjukt fint! Jag har hört att den här boken ska vara lättläst, men ändå bra och spännande. Dessutom gillar vi tanken på skolor för häxor och sånt va? ;-)       
Den här blev jag tipsad om av en kompis. Hon tyckte att den var bra, men jag har hört blandade åsikter om den, men jag får väl bilda min egna uppfattning om den ifall jag får den. Omslaget är i alla fall helt awesome.

När jag först läste baksidestexten på den här boken tänkte jag att jag inte skulle läsa den.... Så jag vet egentligen inte varför jag skrev upp den på önskelistan. Tror att jag ville ha en lättläst bok... Får väl se om jag klarar av att läsa den eller om jag bara blir arg på Nora, som i förra boken....
Denna kommer jag inte ens ihåg vad den handlade om... men när jag skrev upp den på önskelistan tyckte jag att den verkade spännande tror jag! Tror dock inte att jag kommer få den eftersom den är längst ner på önskelistan (och mamma tror att det betyder att jag vill ha den minst).           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar