fredag 4 november 2011

Böckerna skickas vidare

I recensionen av The Giver nämnde jag att jag hade skickat den till en kompis. Anledningen till detta är att vi har startat en bokkedja. Eller det är vi som var med i skolans bokcirkel förra året. Böckerna som vi fick av biblioteket då ska vi skicka till varandra så att alla får läsa dem! Vi ska också skriva ett brev som vi ska skicka med i boken så att när man får tillbaka sin egna bok har man flera brev i sin bok! Jag tycker att det är kul, för då kan man diskutera dessa böcker och vi får alla något att längta till. Vi längtar alla tills vi ska få nästa bok.

Tyvärr var väl inte alla böcker i min smak... The Giver var ju som sagt jättefin, men de andra har jag hört är kärleksböcker. Men det blir roligt ändå tror jag!!!

Just nu är det min tur att läsa Amandas bok av Katerina Janouch, men jag är inte allt för peppad på den boken. Jag har ju nämnt för längesedan att ungdomsböcker skrivna av svenska författare som handlar om ungdomars vardagliga problem inte är min typ av bok. Men det går säkert bra ändå, de brukar vara lättlästa, och boken är inte särskilt lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar