fredag 23 september 2011

Bokfrågor

Jag hittade dessa frågor på Bara en sida till och jag tänkte att det skulle vara kul att besvara dem!
1. Hur många procent av dina böcker skaffar du genom biblioteket och hur många på annat sätt?
Det är inte ofta jag lånar böcker på biblioteket då jag har en tendens att sedan ångra mig och i alla fall vilja köpa boken. Eftersom detta har börjat hända i ungefär 8 fall av 10 så lånar jag bara böcker som jag är lite skeptisk till, som Ful-serien som jag just har läst två böcker ur, den första helt okej, den andra... inte okej.


2. Vilken karaktär skulle du vilja vara och varför?
Jag måste vara lite nördig och säga Hermione Granger! Hon är smart och dessutom häxa och går på Hogwarts, samtidigt som hon är kompis med Harry Potter och Ron! 

3. Vilken är din favoritbok från barndomen?
Det beror på hur långt bak man går... Men när jag hade börjat läsa själv så var det Klonad-serien.


4. Vilken är din favoritbok?
Harry Potter and the Deathly Hallows

5. Vilken bokserie har du flest böcker ur?
Harry Potter!

6. Köper du begagnade böcker?
Nej, men jag skulle vilja göra det. Så anledningen till att jag inte gör det är att jag inte vet var man kan köpa det.

7. Vilken är din favorit/den "snyggaste" kille eller tjej i en bok?
Svårt... Men typ... Alltså jag vet inte! Men typ Jasper i Twilight. För det står ju att vampyrerna är snygga och jag tycker att Edward är jobbig, så Jasper är fin. :-)

8. Vilket är ditt favoritomslag?
Jag är verkligen inte konstnärlig eller något, men jag tycker om omslaget på Cirkeln.

9. Vad för slags omslag är din favorit?
Det ska vara fint, eller snyggt och passa till boken.

10. Vilken var den första boken du läste?
Första hela boken var nog typ Fredda 9 år eller liknande. Usch så tråkig den var.

11. Vilken är din favoritbok som blivit film?

Harry Potter, surprise!!!
12. När började du blogga om böcker?
Den 11 januari 2011 Tror jag. Haha 11/1-11
13. Vilken är den bästa platsen att läsa på?
I sängen eller i soffan, men just nu har jag ingen lampa vid soffan så det går inte att läsa där på kvällen. Så det får bli sängen. Men jag gillar också att sitta på balkongen när solen inte lyser för starkt. :-)
14. Har du skrivit egen fan fiction för en bok?
Ja! Jag skrev en om Dobby som jag kallade "Dobby's Diary", den skrev jag på engelska. Jag har också skrivit en om Tonks. Ingen av dem blev klara dock...



15. Om du endast fick läsa 3 böcker under resten av ditt liv, vilka hade det varit?
Harry Potter, Bläckhjärta och Hungerspelen.

16. Vilken är den längsta bok du läst?
Harry Potter och Fenixorden


17. Om du skulle skriva en bok, vad skulle den heta och varför?
Det är inget jag har tänkt på, faktiskt. Men något fint namn, det beror såklart också på vad den skulle handla om.

18. Hur många böcker läste du förra månaden?
Eh... En?
19. Vilken är den senaste bok du läste?

Ful eller snygg?

20. Fantiserar du om dig själv i de böcker du läser?
Ibland, tänker på hur det skulle vara att vara med i Harry Potter. ;-)

21. Vilken är din favoritbokaffär?
SF-bokhandeln! Det är dock väldigt längesedan jag var där... Men den bokhandeln jag var på i London slår ju ändå allt! :-)

22.Inbunden eller pocket?
Inbunden! Det är så mycket finare och det känns lyxigare och bättre. Pocketböcker känns som de är - billiga. Men jag köper dock oftast pocketböcker eftersom man då kan köpa fler böcker... Men om jag hade obegränsat med pengar så blir det inbundna - helt klart. De böcker jag tycker extra mycket om, som Harry Potter, Hungerspelen, Bläckhjärta, vill jag ha inbundna. 

23. Har du mer än en kopia av någon bok?
Inte på samma språk. Men jag har Harry Potter och de vises sten på svenska, engelska och franska.
24. Skulle du hellre läsa om vampyrer eller varulvar?
Vampyrer! Men tyvärr så handlar alla vampyrböcker om kärlek just nu...
25. Äger du mer än 150 böcker?
Jag vet inte! Men jag tror inte det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar