onsdag 17 augusti 2011

Min läsning i maj, juni och juli

Nu tänkte jag ta tag i bloggen och få den att verka levande. Därför tar jag igen det jag har missat. Till exempel månadens läsning.

Maj
I maj, som känns som om det vore år sedan så läste jag endast två böcker, Cirkeln, som jag gillade och Musselstranden som jag inte gillade. Cirkeln är verkligen en jättebra bok som jag rekommenderar. Jag gav den till och med till min syster i födelsedagspresent! :-)

I maj lärde jag mig att kombinationen vardagsliv och fantasy kan vara riktigt bra. Jag lärde mig också att boksmaken kan vara väldigt, väldigt olika. Och jag lärde mig än en gång att mystiska deckare som Musselstranden inte är något för mig...

Bästa boken: Cirkeln, såklart!

Juni
I juni läste jag ganska olika böcker. Det var den tråkiga boken med den jobbiga titeln, Den absolut sanna historien om mitt liv som halvtidsindian. Jag läste Fallen ängel, som var ungefär som Twilight, fast med änglar, och faktiskt lite, lite jobbigare... Och sedan, Jorden runt på 80 dagar.
Vad lärde jag mig i juni? Jo, att jag inte gillar böcker om någons vardagsliv, även om det är är skrivet på ett komiskt vis. Jag klarar inte av deprimerande och sorgliga böcker utan spänning. Jag lärde mig även att Twilight-fenomenet har tagit över världen och författare försöker skapa sin grej, vissa byter bara lite på karaktärerna, andra behåller karaktärerna som de är och byter ut det mytologiska väsendet.

Bästa boken: Det måste ändå vara mästerverket Jorden runt på 80 dagar, det är ju ändå en klassiker!

Juli
I juli läste jag hela Hungerspelstriologin! Och vilka böcker det var! Jag absolut älskade dem alla tre. Jag blev helt fast och kunde inte sluta läsa dem. Vilket också gjorde så att jag inte kunde läsa en bok på ett tag efter att jag läst dem, för jag kunde helt enkelt inte hitta en lika bra bok. Det har jag inte gjort än, och jag kommer förmodligen inte att göra det, för det var de absolut bästa böckerna jag har läst, efter Harry Potter!  Helt otroligt! 
Jag har lärt mig att... Hungerspelen är helt underbara böcker! Och att böcker verkligen kan ge mardrömmar. Jag drömde att jag var med i Hungerspelen flera nätter efter att jag hade läst ut dem!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar