torsdag 25 augusti 2011

Hagrid's rock cakes

Jag bakade Rock cakes för några dagar sedan. De blev dock inte lika hårda och oätliga som Hagrids rock cakes. De blev riktigt goda! Eftersom jag inte tycker om russin så tillsatte jag choklad i några och mandel i några. Jag och två av mina syskon tyckte att de med choklad blev godast. Min mamma och min yngre bror tyckte att de med mandel blev godast. Vad man tycker är godast är alltså ganska olika, så jag tycker att man ska prova sig fram. Och jag tycker inte att man ska vara rädd för att prova ett recept där det finns någon ingrediens man inte tycker om, för man kan alltid variera recepten som man tycker. Receptet tog jag från "The unofficial Harry Potter cookbook". Där finns det också massa andra roliga recept som jag längtar efter att få prova!


Dessa kakor smakar kanel, men inte så mycket. Smeten smakar ungefär som kanelbullar. Det stod ett tips i boken att om man ville ha dem lika hårda som Hagrids så skulle man grädda dem lite för länge och vänta en vecka innan man åt dem. Jag ville inte vänta, och inte heller grädda dem för länge, för de var så goda så man ville bara äta upp dem direkt, speciellt de med choklad! :-)

Jag funderar på att oftare baka olika roliga bakverk från Harry Potters värld och sedan skriva på bloggen vad jag tyckte om dem. Det skulle vara roligt, eftersom bakning är något som jag verkligen tycker om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar