måndag 9 maj 2011

Je veux lire !

Det var en vecka sedan jag skrev någonting... Vad dålig jag är på det här. Jag är näst intill lika dålig på bokblogga som jag var på att blogga om mig själv. Nästan, bara nästan.

Nu är jag i alla fall helt uppslukad av Cirkeln! Det var riktigt längesedan jag läst en så spännande bok. Jag har nog aldrig förr läst en så bra svensk ungdomsbok! Den är helt underbar. Om jag hade haft tid hade jag läst den nu, men vad gör jag?? Jo, jag sitter här och skriver ett inlägg om ingenting. Eller egentligen försöker jag göra en redovisning, på franska... Har läst en novell som jag ska berätta om... Riktigt kul kommer det bli, eller nåt. Och jag som inte ens klarar muntliga presentationer på svenska, så hur ska detta gå? Aja, om jag tränar nog mycket nu då, struntar i att det förmodligen blir för kort och bara kör på så kanske jag klarar mig, eller nåt.

Jag har läst 300 sidor i Cirkeln och den börjar redan påverka mig! Jag har börjat drömma drömmar om den... Jag drömde att jag var Rebecka, sjukt läskigt. Sedan drömde jag något annat om boken också. Något som jag inte kommer ihåg nu, men jag har bara en känsla av att jag drömde om boken. Den är så bra och jag ska gå och lägga mig tidigt ikväll bara för att få läsa! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar