fredag 29 april 2011

Min definition av tråkiga böcker

Jag har kommit på vilka sorters böcker jag absolut inte tycker om. Jag ska göra en lista här.

1. Svenska ungdomsböcker utan fantasy
2. Ungdomsböcker om ungdomars problem (t.ex. kärlek, droger...)
3. Deprimerande böcker där huvudpersonen är överdrivet nedstämd hela tiden.
4. Vissa vuxenböcker, typ deckare. (Ger en känsla som jag inte riktigt gillar)
5. Böcker med för mycket politik.
6. Böcker utan spänning
7. Kärleksböcker
8. Böcker om vardagliga människors vardagsliv.
9. Böcker som svenskalärare (ofta) väljer...
10. Pinsamma historier.

Detta är alltså böcker jag inte tycker om.. Inte det roligaste inlägget, men jag har inte skrivit på mycket länge och jag skrev bara det som först kom upp i huvudet. Jag läser inte världens bästa bok just nu. Jag är med i skolans bokcirkel....

Men en speciell typ av böcker som jag inte tycker om är ungdomsböcker skrivna av svenska författare som handlar om ungdomars vardagliga problem. Lite underlig förklaring kanske, men det är sådana böcker jag inte tycker om att läsa. Det finns säkert någon jättebra sådan bok någonstans, men jag har inte haft turen att träffa på någon.... Kanske beror på att alla sådana böcker jag läst har svenskaläraren valt att vi ska läsa.

Hoppas att nästa inlägg blir lite trevligare. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar