torsdag 7 april 2011

Day 27 - The most surprising plot twist or ending

Jag måste säga Guldkompassen här. För jag såg filmen innan och då slutade den med att de åkte iväg i ballongen. Jag trodde ett tag att boken också skulle sluta där, men den bara fortsatte!!! Och den slutade sorgligt! Jag trodde inte att den skulle göra det, för jag hade inte läst någon bok av Philip Pullman förut och visste inte riktigt hur han var. Men när jag läste Den skarpa eggen och Bärnstenskikaren blev jag inte förvånad, eftersom jag var beredd på allt! Det är därför det är så bra böcker, för vad som helst kan hända!

1 kommentar:

  1. Jag blev också helt förvånad, och förtvivlad. Jag satt och sa: "Nej, nej nej" flera gånger.

    Det är alldeles för längesedan jag läste de här böckerna.. Jag borde läsa om dem.

    SvaraRadera