måndag 4 april 2011

Day 26 - A book that changed your opinion about something

Den hemlige kocken gjorde kanske inte så att min åsikt ändrades, utan snarare att den förstärktes. Jag har alltid tyckt att köpt och fabrikstillverkad mat har känts onyttigt och ganska så ofräscht. Nu tycker jag att det är ännu hemskare än det var förut, för nu fick jag det bevisat att det var så. Jag var sedan på en föreläsning med författaren till boken där han berättade om falskheten i vår mat. Jag tycker att många bör läsa denna bok för att få förståelse för vad det egentligen är vi stoppar i oss. Visste ni förresten att anledningen till att det inte finns lika många godkända tillsatser (E-nummer) i hund- och kattmat som det finns i vår mat? Anledningen är att hundar och katter inte kan läsa... Hemskt säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar