måndag 28 februari 2011

Day 06 - A book that makes you sad

Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna svara på detta. Det beror på hur man tolkar det, för det skulle kunna vara den bok jag gråter varje gång jag läser (som Harry Potter och dödsrelikerna) eller en bok som jag blir ledsen av för att den är så dålig (som samhällskunskapsboken)... Så det skulle kunna bli två helt skilda svar här. Men om man tar en bok som jag tycker om som jag blir lite ledsen av då jag läser den så blir det nog Grottbjörnens folk. Det var ganska längesedan jag läste den boken, men jag kom ihåg att när jag läste den så grät jag ganska mycket vid ett tillfälle... Det var väldigt sorgligt i alla fall...

Jag kan nämna att jag inte läser mycket sorgliga/deprimerande böcker och därför inte har någon bok som egentligen gör mig ledsen, förutom de böcker jag läst där någon dött eller där något annat hemskt har hänt. Så därför väljer jag Grottbjörnens folk, fast jag egentligen inte känner sorg då jag tänker på den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar