onsdag 12 januari 2011

Vampyrmardröm

Inatt drömde jag en väldigt hemsk dröm! Jag drömde att jag och hela min familj hade blivit vampyrer! Eller i varje fall var på väg att bli. Jag minns i alla fall från drömmen att mamma ville att min lillebror skulle sova i nedre delen av sängen (han har en våningssäng) för att hon skulle kunna stänga ute solljuset med filtar och annat. 

Vi hade alltså inte blivit Twilightvampyrer, utan snarare Låt den rätte komma in vampyrer blandat med Vampire Diaries-vampyrer. Alltså, ifall vi hade mött riktigt solljus hade vi brunnit upp eller blivit en hög av aska, tror att jag tänkte på att båda skulle hända. Vi kanske skulle ha bränts upp och sedan blivit aska? Hemskt, säger jag bara. Jag minns när jag i drömmen var vaken och det var natt, alla fönster var igentäckta och alla var dystra, ingen pratade och alla bara gick runt och tänkte på vad som skulle hända ifall vi gick ut i solen. Sedan blev det morgon och alla blev ännu mer rädda, sedan vaknade jag.

Men jag somnade igen efter att jag hade varit på toa. Då drömde jag att jag var i mitt och min systers rum och vi hade dörren stängd. Vi tänkte på vad som skulle hända ifall vi öppnade dörren, för utanför dörren var - våra älskade katter! Om ni har läst "låt den rätte komma in" eller "vampire diaries" så förstår ni nog varför vi var rädda. Sedan var vår dörr öppen, och utanför stod mamma, med katterna jamandes och skrikandes kring henne. Det var så konstigt. Men efter det blev det bättre och drömmen var inte längre en mardröm, vi hade ringar som de har i vampire diaries för att kunna gå ut i solen. Och jag kom ihåg att när jag vaknade så snoozade jag bara för att jag ville veta vad som hände i drömmen, och drömmen fortsatte, fast jag inte kommer ihåg vad som hände...

Jag kanske får vara med om fortsättningen inatt? Nej, det hoppas jag verkligen inte....

Och just det, detta inlägget har etiketterna vampyrer och "bokdrömmar", där kommer jag skriva mina drömmar som har med böcker som jag läst att göra. Inom etiketten vampyrer kommer jag skriva om vampyrböcker.


"Well, you asked if the sun hurt me, and it doesn’t. But I can’t go out in the sunlight — at least, not where anyone can see." 
Edward Cullen, Twilight. 

Tror att min dröm hade varit lite lättare om vampyrerna hade varit lite mer som de i twilight.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar