onsdag 12 januari 2011

Första inlägget!

Hej!
Jag bara älskar böcker! Och därför bestämde jag mig för några dagar sedan att försöka starta en blogg som handlar om böcker! Jag kommer skriva recensioner på böcker som jag har läst, jag kommer att skriva ner citat från böcker jag tycker om och jag kommer att skriva andra roliga saker om böcker som man kanske skulle vilja veta. Jag gillar främst att läsa fantasyböcker så därför kommer det att vara en hel del fantasy i denna blogg, men jag ska också försöka att läsa andra böcker som man måste ha läst för att få kalla sig bokälskare. Jag kommer också läsa barnböcker för att skriva om lite olika saker, fast anledningen till att jag kommer läsa barnböcker är att jag tycker om barnfantasy och äventyrsböcker! :)

Jag har skrivit läsdagbok i två år där jag har skrivit ner alla böcker jag läst. Jag har skrivit ner författare, titel, datumet jag läste ut boken och hur många sidor det var i boken. På det sättet kommer jag ihåg när jag har läst en speciell bok, och då kan man få minnen av hur det var då man läste denna bok, hur man mådde, var man var, vad det var för årstid med mera. Det är en del av magin som böckerna har.

Men den främsta delen tycker jag ligger i att man kan komma in i en helt annan värld för ett tag och bara komma bort från vardagen en stund. Man lever sig in i karaktärerna, man föreställer sig miljön och man kommer in i en spännande historia som inte har någonting med ens vardagliga liv att göra! Det är enligt mig helt underbart!

Jag läser böcker nästan varje dag, och jag vet att jag alltid kommer att fortsätta med det.

Jag kommer att skriva i denna blogg då jag har något att skriva, och då jag har läst ut en bok. Ska försöka skriva så ofta som möjligt.

Den senaste boken jag läste var Vampire Diaries: The struggle. Alltså den andra boken i serien, jag läste den första precis innan eftersom de båda var i samma bok, så jag kommer skriva om dem sedan, som om de var en bok. Kommer skriva om vad jag tyckte om den och vad den handlade om och så. Men nu måste jag göra mig klar för att så småningom gå till skolan!

Förresten, jag kommer att försöka fixa en cool design så småningom, men jag är usel på allt sådant så det kan ta ett tag. =)

1 kommentar:

  1. Svar: Kul att du hittat till min blogg! :)

    Håller med dig om att komma in i böcker som inte är lika vardagen. Just därför läser jag mycket fantasy, vilket många av mina vänner och familjemedlemmar inte förstår. Jag antar att de inte upptäckt den typen av bokmagi ännu ;)

    Väldigt fin blogg, ska börja följa den via bloglovin :)

    /Amelie, www.ameliesboktips.blogg.se

    SvaraRadera