måndag 24 januari 2011

Läser just nu: Narnia - häxan och lejonet

Nu läser jag en riktig barnbok! Jag har alltid känt mig dålig för att jag inte har läst någon av Narnia-böckerna, så nu håller jag äntligen på att läsa en av dem. Jag läser just nu Häxan och Lejonet. Jag vet att det egentligen är den andra boken, men jag minns att min lärare läste den första boken för oss när vi gick i trean och jag vill minnas att jag tyckte att den var tråkig. Fast jag tror egentligen inte att det är så, utan att jag bara inte tyckte om att sitta still och lyssna på böcker då jag var nio år. Men i alla fall så läser jag Häxan och lejonet nu och jag har mindre än halva boken kvar! Den är riktigt lättläst och det är till och med bilder i den. Så sött! :-)

1 kommentar:

  1. Jag har läst den första boken i Narnia-serien (som heter Min morbror trollkarlen) och jag tyckte inte heller att den var bra! Jag har hållit på med Häxan och lejonet en gång och då tyckte jag verkligen om den! Fin blogg du har! Gå gärna in på våran bokblogg och kika runt lite!

    SvaraRadera