tisdag 6 december 2011

Mina Harry Pottersaker 2 ~ Väskan


Detta är min favoritväska, såklart! Jag använder den i princip varje dag, när jag är på skolan eller när jag åker och handlar. Det är en riktigt bra väska och den har fått stå ut med väldigt mycket! Jag har faktiskt haft den ganska så länge, i fyra år om jag inte minns fel. Oj, det känns väldigt länge! Men jag minns än idag den dagen jag fick väskan! Det kom en läskig gubbe och knackade på och sa att jag hade ett paket. Jag var tvungen att skriva på något och betala 273 kronor i avgift för att paketet hade fraktats från USA. Jag beställde med en kompis, annars hade jag inte haft råd att köpa denna väska. Jag beställde denna väska (och en annan sak som jag ska visa på fredag), min kompis beställde en Hogwarts-halsduk och en tröja. Alla saker var jättejättefina! Jag tycker också att det var värt priset, jag menar, jag har ju använt denna väska i mer än fyra år. Och den är fortfarande hel. Fastän axelbandet börjar vara lite utslitet, men sådant får man väl ta när man har burit en dator och massa böcker i den under flera år. Det enda som är jobbigt med väskan är att axelbandet blir längre av sig själv, det stannar inte där man har ställt in det. Så väskan är alltid ganska långt ner. Det gör förstås inte så mycket om det inte är så mycket saker i, det är när det är tungt det är jobbigt. Men jag har börjat vänja mig nu efter alla dessa år, och jag tror aldrig att jag kommer lämna denna väska hemma.






Förresten... Ni ser att det står Dumbledore's Army på den va? Jag tror inte att ni är dumma, men ibland frågar folk vad det står på väskan... Men de fattar typ inte vad Dumbledore's Army är för något! Helt galet! Jag undrar var de har varit under alla dessa år...



Haha.. jag måste börja göra saker i tid. Om två minuter är det inte tisdag längre.

1 kommentar: