lördag 15 oktober 2011

Här behövs en bokdoktor...

Jag har ju redan nämnt att jag beställde en av mina absoluta favoritböcker (Bläckhjärta) för ett tag sedan. Och den kom för två veckor sedan och jag blev väldigt glad när jag fick den, för den var så underbart fin. Men sedan såg jag baksidan. Den var helt repig och förstörd! Jag förstår inte hur det hade kunnat hända! Det känns lite fel att det just är den boken som är repig också. Om det hade varit någon annan hade jag antagligen inte brytt mig om att klaga. Visst, jag hade blivit lite arg och lite besviken, men nu är det ju Bläckhjärta det handlar om. Boken som praktiskt taget handlar om böcker och är Cornelia Funkes hyllning till böcker. Där de pratar om att omslaget på boken är viktigt, och där de behandlar böcker som det värdefullaste som finns. I boken där det finns en bokdoktor, och så vidare...

Ja, det var fel bok att inte vara försiktig med.
Så här ser baksidan av omslaget ut... Visst är det inte okej?




2 kommentarer:

  1. Inte alls okej! Klagomål passar bra nu tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Åh nej, såg den ut så när du fick den? Då hade jag klagat. Jag blir jätteledsen när böckerna är skadade när de kommer till mig. Och jag blir alldeles förtvivlad om jag själv råkar vara ovarsam.

    SvaraRadera