söndag 7 augusti 2011

Revolt av Suzanne Collins

Rebellerna har gjort uppror och Katniss befinner sig i Distrikt 13, Distrikt 12 finns inte längre. Det kommer att bli revolt, och det är Katniss som har fått det att hända. Katniss går med på att bli rebellernas Härmskrika. Peeta är hos regimen och kommer rebellerna hinna rädda honom innan det är för sent?

Detta var den sista boken. Den var hemsk, sorglig, spännande och ganska hemsk. Jag har funderat väldigt länge på vad jag ska tycka om boken. Jag har hört att denna ska vara lite svårare än de föregående böckerna, mer politik och så. Ja, det är det väl, men det är inte som att de sitter och pratar politik och man inte förstår någonting, utan det händer saker hela tiden. Det är så spännande och man vet inte riktigt om man vill veta hur det ska sluta eller inte. För man har verkligen ingen aning. Slutar det lyckligt eller inte?
Revolt är mycket mörkare än de föregående och man känner verkligen med Katniss, hur hemskt det är.

Den kanske inte var den bästa i serien, men det var absolut ett värdigt slut på en helt förskräckligt spännande triologi. Den är skriven med ett väldigt bra språk, så man kan verkligen leva sig in i hur det ser ut, och hur det känns för huvudpersonerna.


Författare: Suzanne Collins
Titel: Revolt
Antal sidor: 327 sidor
Utläst: 25/7

Betyg: 10/10

1 kommentar:

  1. Hej! Jag skulle vilja mejla dig, men hittar ingen adress. Om du vill skulle det vara snällt om du istället skickade ett mejl till bokclara@hotmail.com så får jag kontakt med dig på det viset. Det gäller ett projekt där jag vill "intervjua" bokbloggare.

    Ha det fint :D

    SvaraRadera