tisdag 21 juni 2011

Min sommarläsning

Så här såg mitt nattduksbord ut för några dagar sedan. Jag håller på att flytta så jag plockade ut de böckerna som jag ville läsa i sommar och alltså skulle packa ner i resväskan. De rymdes inte, jag fick ta en väska till. När jag sedan åker ner till Skåne får min syster eller mamma ta några av böckerna. Tur är i alla fall att nästan alla är pocket.

Böckerna jag ska läsa i sommar är:
The Giver
I am number four
Jorden runt på 80 dagar
Törst
Hungerspelen
Harry Potter and the Chamber of Secrets
Eragon

Jag tror att jag kommer fastna vid andra böcker än dessa, men det är i alla fall de här jag ville ta med mig. Jag har läst lite ur Eragon, men jag vet inte, jag kommer som ingen vart i den. Men jag lovar, jag ska läsa den. The Giver fick jag av biblioteket på skolan för att jag var med i bokcirkeln. Den ska jag läsa och sedan skicka vidare till någon annan i bokcirkeln. Det kommer bli intressant tror jag. Törst (Vampire Academy) har jag velat läsa länge, och nu tror jag att jag äntligen ska läsa den! Hungerspelen funderar jag på att läsa i bussen på väg till Paris (ja, jag ska åka buss till Paris...) För att den verkar spännande och då kan man behöva en spännande bok, eller så tar jag något lättare då som kanske Harry Potter. Ja, jag tror det får bli Harry Potter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar