söndag 10 april 2011

Day 28 - Favorite title

Titlar är en sak som är väldigt svår. Jag vet verkligen hur det är... Jag och min vän har försökt komma på en bra titel till vårt projektarbete. Det går sådär... Vi håller på göra en "bakbok" med inriktning på kemi.... Vi hade inte tänkt när vi började att titeln skulle vara det absolut svåraste att komma på. Men det är det. Vi ska skicka in boken till tryckeri imorgon och vi har fortfarande inte kommit på en bra titel, visst har vi några förslag, men vi vill komma på den bästa. Vi vill komma på det och känna direkt att det är rätt. Men tyvärr har inte det hänt än. Vi får se om det händer. Vi har väl ungefär en kväll och en halv dag på oss att komma på världshistoriens bästa titel.
Aja, det lär väl inte hända... Men i alla fall.... Vilken är min favorittitel?

Jag har inte direkt tänkt på det, men jag gillar titeln Bläckmagi (likheten med mitt bloggnamn kanske??), men jag tycker också att Terry Pratchett har väldigt fina titlar, fastän jag inte har läst så många böcker av honom. Jag har en bok av honom som heter "A hat full of sky", den titeln tycker jag är fin. Jag har dock inte läst boken än...

Sedan kommer jag ihåg hur mycket alla diskuterade när Rowling hade släppt vad den sista boken skulle heta, the Deathly Hallows. Alla försökte komma på vad det handlade om, det fanns många teorier om vad det skulle kunna vara, men ingen lyckades komma på vad det var, förrän de läst boken. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar