tisdag 22 mars 2011

Day 17 - Favorite quote from your favorite book

Självklart är mitt favoritcitat från Harry Potter! Men det är bara det att det finns så många bra citat i dessa böcker att man omöjligt kan välja ut ett som är bäst, så därför får det bli några utvalda citat ur den sista boken.


"'Tell me one thing,' said Harry. 'Is this real? Or has this been happening inside my head?'
Dumbledore beamed at him, and his voice sounded loud and strong in Harry's ears even though the bright mist was descending again, obscuring his figure.
'Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?'"

 

"The last enemy that shall be destroyed is death." 


"You shall not harm Harry Potter."

Det finns så många fler underbara citat, men jag hittar dem inte nu, då måste jag leta i boken och det har jag inte tid med nu. Men dessa citat tycker jag om i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar