tisdag 1 februari 2011

Min läsning i januari

Jag är inte så van vid detta än, för jag har inte ens bokbloggat i en månad och jag visste (av någon outgrundlig) anledning inte att det fanns så många andra bokbloggar före jag skapade en själv! Men jag skriver om varför jag började bokblogga i något annat inlägg... Jag tror i alla fall att det verkar bra att göra någon sorts summering av månadens läsning...


Denna månad har jag läst:
The Awakening av L.J Smith
The Struggle av L.J Smith
Reckless av Cornelia Funke
Berättelsen om Narnia: Häxan och Lejonet av C.S Lewis
Nim och den hemliga ön av Wendy Orr

Antal lästa böcker:  5
Månadens bästa bok: Reckless

Månadens besvikelse: Vill säga Narnia för jag trodde att den skulle vara lite bättre, fast jag egentligen visste att den var för ganska små barn...

Vad har jag lärt mig?
Jag har såklart lärt mig massa om stenar, för goylerna är ju av sten och för att kunna föreställa mig hur lapis lazuli(se bilden) såg ut var jag tvungen att söka upp det! Och det var inte bara i Reckless jag stötte på lapis lazuli, utan också i Vampire Diaries(om jag inte minns fel) och i Septimus Heap. Jag fick också veta att onyx är svart sten och att jade är grön! 




Denna månad har varit dominerad av barnböcker, vilket de andra månaderna säkert också kommer att vara, fast jag tror inte att jag kommer läsa riktigt lika barnsliga böcker denna månad. Men ett som är säkert är att månaden i alla fall kommer att domineras helt av fantasyböcker! Eh... Ja, bokmagi var namnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar