lördag 26 februari 2011

"Betrayed" sort of betrayed me

När jag läst ut Queste var jag först glad, för att då kunde jag börja på alla böcker som jag just har köpt! Men så tänkte jag: "Jag kanske ska ge Betrayed en chans till?" Jag tog boken ur bokhyllan och började läsa från där jag slutade för typ ett år sedan, ungefär i mitten av boken. Jag kom ihåg nästan allt som hade hänt och alla karaktärer och kom snabbt in i handlingen, men när jag läst några sidor kändes allt inte lika bra längre. Jag tänkte bara: "Tar den aldrig slut?" Jag läste några sidor till, försökte koncentrera mig... Men sedan slog jag ihop boken. "Nej, jag vill inte läsa den här boken nu..." tänkte jag och ställde tillbaka den i bokhyllan. Jag blir inte glad när jag bara ger upp böcker sådär, jag vet inte varför jag gav upp, kanske för att jag inte klarar av tonårsböcker riktigt, fastän detta var med vampyrer, eller för att jag inte klarar av kärleksböcker, eller för att jag inte tyckte att handlingen tilltalade mig särskilt mycket. Jag tror att anledningen till att jag gav upp boken för ett tag sedan var för att jag inte tyckte att boken var bra, helt enkelt, eller för att jag inte ville läsa den just då... Betrayed var enligt mig en besvikelse, jag trodde att den skulle vara bättre.. Jag kanske ger den en tredje chans, men inte riktigt än...

Just det, vi hade en uppgift på skolan där vi skulle läsa böcker ur olika genrer och bokblogga om dem! Jag läste Marked och jag och mina vänner hade genren vampyrer! Här kan ni läsa om vad jag skrev om Marked, och så kan ni klicka er fram till böckerna som mina kompisar läste! Ifall ni vill kan ni också läsa vår extremt spännande julkalender som inte riktigt är klar än... Men snart så! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar