söndag 30 januari 2011

Läser just nu: Septimus Heap - Queste

Nu har jag börjat läsa Septimus Heap: Queste av Angie Sage, som är den fjärde boken i serien. Jag ser verkligen fram emot att läsa den för jag gillar verkligen böckerna om Septimus Heap. De är spännande, magiska och roliga och ganska lätta att förstå även om man läser dem på engelska. Det är en sådan serie som är för ungdomar men som jag tycker att vem som helst kan läsa! Boken är ganska tjock, nästan 500 sidor så det kommer nog att ta ett tag innan jag har läst ut den, dessutom är den på engelska och det kommer också därför att ta lite längre tid tror jag. Men ju fortare jag läser ut den, desto bättre är boken, så vi får hoppas att den är riktigt spännande!

Och jag läste nyss att Magyk ska bli film! Alltså den första boken! Fast de ska inte börja med den förrän den sista Harry Potter-filmen är klar, men det gör inget för då har man någonting att se fram emot efter att Harry Potter är slut! Dessutom är den sista Harry Potter-filmen snart klar antar jag. =)

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att de blir film! :) Ser jag fram emot. Det är ju massor med bra böcker som filmatiseras de kommande åren!

    SvaraRadera