fredag 14 januari 2011

Läser just nu: Reckless av Cornelia Funke

Boken jag läser just nu är Reckless, skriven av Cornelia Funke. Jag har just börjat komma in i boken och det verkar som om den kan bli riktigt spännande! Den har hittills varit spännande på sina delar och även riktigt läskig! Vad sägs om en skräddare som syr kläder av människohud? Jag blev lite förvånad när jag kom till det för jag trodde att det skulle vara en barnbok, men ack så fel jag hade. ;-)

Cornelia Funke har också skrivit Bläck-serien, som är böckerna Bläckhjärta, Bläckmagi och bläckdöd, vilka jag rekommenderar starkt!  (Kommer förmodligen skriva mer om dessa böcker då det är några av mina absoluta favoriter.)

1 kommentar:

  1. Jag gillade Reckless mycket! Riktigt mysigt och sagolikt, men inte riktigt på det där gulliga sättet.
    Jag har ännu inte läst Bläckserien men har länge sagt åt mig att göra det. Får se när det blir av...

    SvaraRadera