söndag 16 januari 2011

Konstiga boktips

Denna bok borde jag tydligen läsa.
Hahah... Jag är just nu inne på boktipset.se och kollar efter boktips. Jag har betygsatt en del böcker som jag har läst som jag tycker har varit bra. Sedan kollade jag vad de hade för tips på böcker till mig, och jag trodde att jag skulle få tips om fina och mysiga fantasyböcker, men tipsen jag fick var bland annat "Vad är det som låter, sa spöket Laban?". Nu blir jag lite fundersam. Har jag verkligen så barnslig boksmak? Andra böcker som rekommenderades för mig var bland annat Sune och Lilla Anna... Varför? Jag har inte ens betygsatt en bok som liknar Suneböckerna eller spöket Laban. Bara för att jag gillar barn & ungdomsböcker betyder det inte att jag gillar sådana barnsliga böcker! Men jag tycker ändå att det är en rätt så rolig sida, man kan kanske få något bra boktips bland alla underliga tips!


Nu såg jag något ännu roligare. Den boken som är högst upp på listan bland böcker jag borde läsa är "Varför då" som tydligen är till för 0-3 åringar! HAHA! Jag tycker inte att Septimus Heap, Twilight, Harry Potter, Bläckhjärta eller de andra böckerna jag har betygsatt passar för så små barn, så varför skulle då jag vilja läsa sådana böcker???? xD De borde skilja lite mer på ungdomsböcker och barnböcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar