lördag 11 juni 2011

Enkät

Senast köpta bok/böcker?
I am number four av Pittacus Lore. Köpte den i London när jag var där i mars, vilket var ganska länge sedan. Men jag har ändå ganska så många böcker i bokhyllan som jag inte har läst, dessutom är den överfull...

Senast lånade bok/böcker?

Fallen ängel av Becca Fitzpatrick och instruktionsbok i Ju-jutsu.

Hur många böcker läser du i veckan/månaden?
På senare tid har det varit typ en i månaden, men om man tar medelvärdet för ett år så blir det kanske 3-4 i månaden.

Snyggaste omslag?
 Jag har just kollat i The unofficial Harry Potter cookbook och jag gillar det omslaget, hela boken är så fin. Men det är ju en kokbok... Men i alla fall, jag gillar omslagen till Harry Potter, både vuxen och de svenska omslagen, de är så fina!


Bästa inledning?Harry Potter!

Bästa serie?
Harry Potter!!!! Haha. Bläcktriologin, Den mörka materian, Septimus Heap.
 

Vilken bok har gett dig starkast wowkänsla?
 Harry Potter! Nämen, typ Cirkeln. Jag trodde verkligen inte att den skulle vara så bra!

Vilken bok längtar du efter mest just nu?
Den andra boken som kommer efter Cirkeln! Och jag vill läsa Bläckhjärta igen.

Vilken/vilka bok/böcker skulle du ha velat skriva och varför?
 Harry Potter, kanske. För språket är så underbart! Eller Bläckhjärta för att den är så mysig och underbar.

Föreställ dig följande fasansfulla scenario: Det får bara plats tio böcker i din bokhylla och de är de enda du får läsa resten av livet. Vilka tio väljer du?
 Alla Harry Potter och bläckhjärta eller den mörka materian. Om man är smart så väljer man riktigt långa böcker för då är det mindre risk att man tröttnar på dem. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar