onsdag 23 februari 2011

Fynd på rean!


Efter en timme på rean var jag 496 kronor fattigare, men nio böcker rikare! Jag var bara tvungen att köpa boxen med äventyrsklassiker, den var så fin! Det blev väldigt tungt i påsen också... Jag köpte en vuxenbok mer än vad jag gjort i hela mitt liv, det vill säga: Jag har köpt en vuxenbok! En riktig vuxenbok, fast egentligen kanske det är flera, ifall några av klassikerna räknas som vuxenböcker, fast jag gillar inte att stoppa in böcker i ålderskategorier, men i alla fall: Jag har köpt min första vuxenbok, som är till mig själv! Okej, jag ska erkänna, jag vet inte ens om jag kommer att läsa den, men nu har jag den i alla fall, och har möjligheten att läsa den. Jag skulle aldrig få möjligheten att läsa den ifall jag inte hade den. ;-) Jag köpte också Skuggan från norr av Philip Pullman för att jag har tänkt läsa den flera gånger, men varje gång har jag sett att det var den andra boken i serien och då har jag inte orkat, men nu tänkte jag att man kanske ändå förstår handlingen i boken. Jag gillar inte när de har andra boken i en serie på rea, men inte den första! De hade däremot första delen i serien"Vampire Academy" på rea, en bok som jag tänkt köpa länge, och som jag en gång köpte, men gav bort i födelsedagspresent till en kompis (som inte har läst den än...)
Men nu är det bara ett problem: Den obefintliga platsen jag fått mig tilldelat i den gigantiska bokhyllan som står i mitt rum är just det - obefintlig. Därför har jag nu ingen bokhylla att ställa (norrländska=he*) mina nyinköpta böcker i. Som tur är så har jag ett stort skrivbord där jag kan ställa dem tills vidare... En bokhylla står just nu högst upp på önskelistan.

*Vi här i Umeå använder ordet he, som betyder sätta, ställa, lägga. Som engelskans put eller franskans mettre. Jag tycker att he är ungefär det bästa ordet som finns, men tyvärr så är det dialekt och finns bara här uppe i Norrland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar