fredag 21 januari 2011

Böcker jag vill fylla bokhyllan med

Det finns flera böcker som jag har läst, men som jag ändå vill köpa! Det är för att jag har lånat dem på biblioteket och sedan tyckte jag att de var så bra att jag bara vill ha dem i min bokhylla. Ja, jag vill ha en stor bokhylla med så många böcker som möjligt! Därför vill jag köpa böcker som jag har läst redan. Det är också anledningen till att jag egentligen inte gillar att låna böcker på bibliotek - för risken finns att jag i alla fall vill köpa boken sedan. Fast detta gäller ju bara böcker som jag upptäcker är jättebra, så biblioteken är ändå väldigt bra sätt att spara pengar på om man gillar att läsa. På det viset riskerar man inte att köpa de dåliga böckerna. :-)

De böcker jag har läst men ändå vill ha är:

  • Guldkompassen och Den skarpa eggen av Philip Pullman. (Har redan Bärnstenskikaren)
  • Septimus Heap av Angie Sage - Alla böcker förutom Flyte (andra boken) för den har jag redan...
  • Bläckhjärta, bläckmagi och bläckdöd av Cornelia Funke. Dessa böcker måste jag bara köpa! Men absolut inte i pocket.. (ifall man har läst böckerna förstår man varför) 
  • De Harry Potter böcker jag inte har på engelska än.
Som man kanske märker så är det ofta böcker i en serie där jag har en av böckerna i serien, men inte de andra. Som till exempel så har jag den sista boken i Den mörka materian-triologin men inte de andra böckerna. Det är också lite skandal att jag fortfarande inte har köpt Bläckhjärta åtminstone. Men den är så sjukt dyr i bokaffärer och jag vägrar att köpa den i pocket, som jag redan har nämnt.

Det blir så mycket roligare med bilder! Så här är bilder på böckerna jag vill ha från listan ovan.









Okej, jag tar tillbaka det där med att det är kul med bilder... Det var svårt att få ordning på dem. xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar